مردی به دلیل خوردن مغز بادام مامایی ۱۴۰۱ تحت تعقیب پلیس است

بادام از نظر سلامتی و به لطف املاح و ویتامین های غنی که دارد برای بسیاری از بیماری ها مفید است و نقش مهمی در رشد هوش دارد. از نوع بادام تلخ که دارای دو نوع بادام شیرین و تلخ است در تهیه روغن بادام استفاده می شود.

مغز بادام مامایی ۱۴۰۱ تلخ خوراکی نیست، بادام شیرین خوراکی است. با خواصی که دارد یک غذای بسیار مفید و خوشمزه برای سلامتی است. همچنین انواعی از بادام مانند آرد بادام، رب بادام، شیر بادام وجود دارد.

بادام با داشتن پروتئین بالا، منیزیم، ویتامین E و اسیدهای آمینه ضروری موجود در آن، از نظر سلامت غذای بسیار غنی است.

علاوه بر این، حاوی کلسیم، فسفر، آهن، روغن های مفید و ویتامین های گروه B است که مقاومت بدن را تامین می کند. بنابراین، فواید ناشناخته بادام به جز اینکه فقط یک غذای خوشمزه است چیست؟

با کاهش کلسترول بد به بدن سالم‌تر کمک می‌کند. سطح کلسترول در افرادی که به طور منظم بادام مصرف می کنند متعادل است. بادام باعث کاهش کلسترول بد و افزایش کلسترول خوب می شود.

بادام

این ویژگی به لطف چربی های پلی و تک غیراشباع موجود در آن محقق می شود. مطالعات نشان داده است که بادام باعث کاهش کلسترول بد خون می شود. در این تحقیق مصرف ۷ گرم بادام در روز کلسترول بد خون را ۱ درصد کاهش داد.

دیابت را تحت کنترل نگه می دارد. مصرف بادام به کنترل سطح قند خون کمک می کند. روغن های مفید، ویتامین ها، فیبر و مواد معدنی موجود در آن به تنظیم جذب گلوکز در بدن کمک می کند.

به منظور پیشگیری از دیابت که ممکن است پس از یائسگی ایجاد شود، مطالعاتی انجام شده است که مصرف غذاهایی مانند بادام مفید است.

وقتی بادام خورده می شود، سطح مضر قند خون به دلیل پرخوری کاهش می یابد. خطر ابتلا به دیابت را کاهش می دهد. 30 گرم قبل از غذا. با خوردن بادام می توان سطح قند خون را متعادل کرد.
پشتیبانی از سلامت قلب؛ بادام از نظر منیزیم یک غذای بسیار غنی است که باعث افزایش جریان خون، اکسیژن و حرکت مواد مغذی در بدن می شود. فشار خون به سطح طبیعی کاهش می یابد و خطر حمله قلبی را به حداقل می رساند.