مدل لجستیک استفاده از انواع مختلف گونی

مدل لجستیک باینری برای یافتن اینکه چگونه ویژگی های اجتماعی-جمعیت شناختی، ارزش های نوع دوستانه و اثربخشی ممنوعیت درک شده بر استفاده مجدد مصرف‌کنندگان از گونی کنفی قدیمی تأثیر می‌گذارد استفاده شد.

بر اساس نتایج جدول 2، 45 درصد از پاسخ دهندگان مورد بررسی، کیسه های پلاستیکی قدیمی را برای خرید حمل می کنند.

جدول 3 نتایج مدل لجستیک باینری را برای رفتار استفاده از کیسه های پلاستیکی قدیمی نشان می دهد.

همانطور که در جدول 3 نشان داده شده است، سن می تواند به طور قابل توجهی و مثبت بر رفتار مصرف کنندگان کیسه های پلاستیکی قدیمی تاثیر بگذارد.

به طور خاص، مصرف کنندگان مسن تر از کیسه های پلاستیکی قدیمی 1.195 برابر بیشتر از مصرف کنندگان جوان برای خرید استفاده می کنند.

این یافته با نتایج وانگ و لی که دریافتند عملکرد افراد مسن در مورد استفاده مجدد از گونی کنفی برنج قدیمی تر طرفدار محیط زیست است، مطابقت دارد.

متغیر سن به سختی قابل توجه است، اما به این دلیل است که تقریباً همه افراد نمونه جوان هستند. هیچ یک از پاسخگویان بیش از 50 سال ندارند. این یک سوگیری در سن را نشان می دهد که تجزیه و تحلیل بیشتر می تواند آن را برطرف کند.

علاوه بر این، این مطالعه هیچ ارتباط معنی‌داری بین جنسیت، درآمد، تحصیلات و رفتار قدیمی استفاده از پلاستیک پیدا نمی‌کند (جدول 3 را ببینید).

نتایج مدل نشان می دهد که ارزش های نوع دوستانه مصرف کنندگان می تواند به طور قابل توجهی بر رفتار استفاده از گونی پلاستیکی قدیمی آنها تأثیر بگذارد. همانطور که در جدول 3 نشان داده شده است، مصرف کنندگان با ارزش های نوع دوستانه بالاتر 1.298 برابر بیشتر از کیسه های پلاستیکی قدیمی برای خرید استفاده می کنند. بنابراین، H1 پشتیبانی می شود.

نتایج این مطالعه همچنین نشان می‌دهد که اثربخشی ممنوعیت درک شده پلاستیک به طور قابل‌توجهی بر رفتار مصرف کیسه‌های پلاستیکی قدیمی تأثیر می‌گذارد. پاسخ دهندگانی که اثربخشی کیسه های پلاستیکی درک شده بالاتری دارند، 1.225 برابر بیشتر طرفدار استفاده از کیسه های پلاستیکی قدیمی برای خرید هستند.

بنابراین، H2 تأیید می شود. با این حال، قدرت توضیحی معادله بسیار پایین است، به این معنی که ما چیز زیادی در مورد اینکه چرا مردم استفاده مجدد از گونی کنفی سفید را انتخاب می کنند یا انتخاب نمی کنند، نمی دانیم.

  • منابع:
  1. Go Green and Recycle: Analyzing the Usage of Plastic Bags for Shopping in China
  • تبلیغات:
  1. با استفاده از این نوع لباس کار از شر بیماری های پوستی خلاص شوید
  2. دستکشهای جوشکاری تولید شده از نخ کولار
  3. چرا استفاده از لباسهای ورزشی در خارج از زمین مجاز است؟!
  4. مردم چین معتقدند که خوردن خورش زالو باعث تصفیه خون می شود