طراحی و فرآیند طراحی تخته سه لایه

طراحی و فرآیند طراحی طرح را می توان به عنوان مدلی از یک مصنوع یا دستورالعملی برای فرآیند ایجاد تعریف کرد. مصنوع می تواند یک شی یا یک فرآیند باشد.

مدل می تواند اشکال فیزیکی مختلفی را اتخاذ کند، به عنوان مثال. یک نقشه، یک مدل مقیاس، یک نمودار جریان، یک مدل سه بعدی دیجیتال و غیره. (ون آکن، 2005) ادبیات شامل طیف گسترده ای از مدل های فرآیندهای طراحی است.

به طور معمول، فرآیند طراحی در یک جدول زمانی به فازها یا مراحل تقسیم می شود. Pahl و Beitz (1988) چهار مرحله را برای فرآیند NPD تعریف کرده اند. (i) تعریف مسئله، (2) برنامه ریزی مفهومی، (iii) برنامه ریزی تقریبی و (IV) برنامه ریزی جزئیات. دومین مدل Stage-Gate-Model توسعه یافته کوپر از پنج مرحله تشکیل شده است.

(i) تحقیقات مقدماتی، (2) بررسی دقیق، (iii) توسعه، (IV) آزمایش و اعتبار سنجی (v) تولید کامل و عرضه به بازار (کوپر، 1996). این فرآیند سیستماتیک برای انتقال یک پروژه NPD در مراحل مختلف از ایده تا راه اندازی توسعه یافته است. هر مرحله برای جمع آوری اطلاعات و انجام کلیه وظایف لازم برای پیشرفت در پروژه طراحی شده است.

بین مراحل، دروازه های ورودی یا نقاط تصمیم گیری وجود دارد که نتایج اقدامات مراحل قبلی (موارد تحویلی) بررسی و کیفیت بررسی می شود.

مدیریت پروژه و کار تیمی Akgün (2005) بیان کرده است که کسب اطلاعات تیم چوب روسی دیوار و ایجاد حس در تیم باعث افزایش هوش تیمی می شود که به اعضای تیم کمک می کند تا یکدیگر را درک کنند.

به نظر می رسد که درک فرآیندهای شناختی-اجتماعی در تیم یادگیری و توانایی تیم را برای تبدیل مشکلات به راه حل های همه کاره تر تسهیل می کند.

هدف اشتراک گذاری اطلاعات و درک مشارکتی تشویق اعضای تیم چوب روسی رنگ شده به برقراری ارتباط و مذاکره با دیگران برای تسهیل تصمیم گیری و حل مشکل است.

مطالعه Owens (2007) نشان می دهد که تاخیر در پروژه های NPD عمدتاً به دلیل درک ضعیف نیازهای مشتری، دانش ناکافی از فناوری محصول و نیروهای بازار است.

این نشان می‌دهد که ارتباطات داخلی ضعیف بین کارکردها یا اعضای تیم چوب الوار روسی، تعریف الزامات محصول و توسعه مشخصات طراحی را که مراحل اساسی در هنگام توسعه یک محصول جدید هستند، دشوار می‌کند.

عملکردهای کلیدی سازمانی مانند تحقیق و توسعه، بازاریابی، مهندسی، تولید، حسابداری مالی و مدیریت باید در مراحل اولیه با فرآیند NPD ادغام شوند تا از دام های ذکر شده در بالا جلوگیری شود.

در NPD، همپوشانی ها و وابستگی های متقابل بین وظایف مهم است و بنابراین همکاری یک عنصر اساسی کار طراحی است.

Détienne (2005) خاطرنشان می کند که در طراحی مشارکتی، به ویژه زمانی که اعضای تیم روی وظایف فرعی خاصی کار می کنند، درک این موضوع ضروری است که کار فرد با کار سایر اعضای تیم چوب سه لایه روسی درگیر است.

به عنوان مثال. A به طور مثبت بر کیفیت و جدول زمانی کار B متکی است و برعکس. بنابراین، مدیریت وابستگی های متقابل وظایف از نقطه نظر مالی بسیار مهم است.

  • منابع:
  1. The three-layer simulation game model for the computer-augmented board game
  • تبلیغات:
  1. با استفاده از این نوع لباس کار از شر بیماری های پوستی خلاص شوید
  2. دستکشهای جوشکاری تولید شده از نخ کولار
  3. چرا استفاده از لباسهای ورزشی در خارج از زمین مجاز است؟!
  4. مردم چین معتقدند که خوردن خورش زالو باعث تصفیه خون می شود