گالن پلاستیکی 220 لیتری هیچ وقت سوراخ نمی شود

امروزه بیشتر موادی مانند آب و سایر نوشیدنی‌ها در گالن پلاستیکی 220 لیتری بسته‌بندی می‌شوند، به همین دلیل است که مردم اغلب از یک ظرف به عنوان «لیتر» یا «لیتر» یاد می‌کنند.

گالن به عنوان یک نامگذاری برای بسته بندی استاندارد محصول ذرت و شراب در اوایل قرن 19 شروع شد. در طول سالها، با توجه به ماده مایع یا جامد توصیف شده، به تعاریف جدیدی اقتباس شده است.

در حال حاضر، تعریف استاندارد آن به سه قسمت تقسیم شده است 4.5 لیتر برای گالن بریتانیا، 3.8 لیتر برای گالن مایع ایالات متحده، و 4.4 لیتر برای گالن ایالات متحده.بطری پلاستیکی شیر.

ظروف پلاستیکی شیر، ظروف پلاستیکی برای نگهداری، حمل و نقل و توزیع شیر هستند. بطری‌های پلاستیکی که گاهی کوزه نامیده می‌شوند ، تا حد زیادی جایگزین بطری‌های شیشه‌ای برای مصرف خانگی شده‌اند.

گالن

بطری های شیشه ای شیر به طور سنتی قابل استفاده مجدد بوده اند، در حالی که بطری های پلاستیکی سبک وزن برای سفرهای تکی و بازیافت پلاستیک طراحی شده اند .

بسته بندی شیر توسط مقامات منطقه ای تنظیم می شود. استفاده از مواد در تماس با غذا الزامی است: آلودگی احتمالی مواد غذایی ممنوع است. استانداردهای دقیق تمیزی و پردازش باید رعایت شود.

رایج ترین ماده در بسته بندی شیر، پلی اتیلن با چگالی بالا (HDPE)، کد بازیافت است. پلی اتیلن با چگالی کم (LDPE) و پلی استر (PET)  نیز در حال استفاده هستند.

پلی کربنات در نظر گرفته شده بود اما نگرانی هایی در مورد آلودگی احتمالی با بیسفنول A وجود داشت بطری های پلاستیکی شیر از دهه 1960 مورد استفاده قرار گرفته است.

HDPE ماده اولیه است اما پلی استر نیز استفاده می شود. طیف گسترده ای از طرح های بطری شیر موجود است. برخی دارای مقطع گرد هستند در حالی که برخی دیگر شکل مربع یا مستطیل بیشتری دارند.

یک پارچ شیر مربعی مخصوص به تازگی برای به حداکثر رساندن کارایی حمل و نقل و ذخیره سازی ساخته شده است اما در توزیع با مشکلاتی روبرو بود. بسیاری از بطری های شیر دارای دسته های یکپارچه هستند .

کیسه های شیر نیز استفاده می شود. شیر در یک کیسه پلاستیکی فروخته می شود و برای استفاده در پارچ قرار می گیرد. کیسه های بزرگتر مثانه داخلی یک Bag-in-box هستند که گاهی اوقات برای توزیع سازمانی استفاده می شود.

ظروف انفرادی کوچک شیر و خامه اغلب به صورت حرارتی یا قالب گیری تزریقی هستند و دارای درب پوست شونده هستند. این ها اغلب در رستوران ها استفاده می شوند.