کشف انبار جو پرک کیلویی که موجب حمله مسلحانه به نیروی انتظامی در زنجان شد

جو چهارمین محصول بزرگ غلات در جهان است. این عمدتا برای تغذیه، تولید آبجو و غذا استفاده می شود. جو به دلیل ترکیب شیمیایی خاص و فواید سلامتی آن مورد توجه بیشتر دانشمندان کشاورزی و مواد غذایی قرار گرفته است.

در مقایسه با سایر محصولات غلات، از جمله گندم، برنج و ذرت، دانه های جو پرک کیلویی سرشار از فیبر غذایی و توکل ها هستند که برای سلامتی انسان مفید هستند.

به خوبی ثابت شده است که رژیم های غذایی غنی از این مواد شیمیایی می توانند از فشار خون بالا، بیماری های قلبی عروقی و دیابت محافظت کنند. جو به طور گسترده ای به عنوان یک غذای سالم یا کاربردی شناخته شده است.

در این بررسی، ما اطلاعاتی در مورد مطالعات مربوط به ساختار فیزیکی دانه جو و توزیع اجزای شیمیایی اصلی آن، ترکیبات مغذی و عملکردی دانه جو و مزایای سلامتی آنها و رویکردهای بهبود و استفاده از مواد مغذی و مواد شیمیایی کاربردی ارائه می‌کنیم.

جو

در دانه جو با توسعه فناوری های فرآوری، می توان اجزای عملکردی دانه جو، به ویژه β-گلوکان را استخراج و تغلیظ کرد. علاوه بر این، اجزای مغذی و عملکردی در دانه‌های جو را می‌توان با روش‌های اصلاحی دقیق و زراعی بهبود بخشید.

این بررسی پتانسیل بزرگ جو مورد استفاده به عنوان غذاهای سالم و کاربردی را برجسته می کند و ممکن است برای استفاده بهتر از جو در فرآوری مواد غذایی آموزنده باشد.

اگرچه هنوز در برخی مناطق از جمله تبت، چین، غذای اصلی انسان است. در صنایع غذایی، جو برهنه با ارزش تر از جو پوسته شده در نظر گرفته می شود، زیرا عدم وجود پوسته باعث افزایش محتوای مواد مغذی در دانه های جو می شود.

جو کوهستانی کاشته شده در فلات چینگهای تبت که به طور محلی به آن چینگکه گفته می شود، از نظر عادات رشد و اجزای شیمیایی موجود در غلات منحصر به فرد است و سرشار از مواد مغذی مانند کربوهیدرات های فعال زیستی، پلی فنل ها، مواد معدنی، ویتامین ها، فنل ها، فلاونوئیدها و بتا است. گلوکان