کارگاه های آموزشی مانند ماهی سالم باشید

یک کارگاه معمولی با ارائه فیلم «به عنوان یک ماهی سالم باشید» آغاز می شود.

سپس دو تانک به کودکان نشان داده می شود: یک آکواریوم شیشه ای کلاسیک با سنگریزه، گیاهان و تزئینات دیگر و یک مخزن پلاستیکی لخت از مرکز ماهی. با راهنمایی معلم طرز تهیه زیتون سیاه، از بچه ها خواسته می شود که تفاوت های بین دو سیستم نگهداری ماهی را شرح دهند.

سپس کودکان جنین های گورخرماهی 1 تا 2 روزه را زیر میکروسکوپ استریوسکوپی مشاهده می کنند (شکل 5).

توجه آنها ابتدا بر روی جنین متمرکز می شود بهترین زمان مصرف پودر سنجد، جایی که زرده و اندام های مختلف ماهی در حال رشد را می توان دید. بچه ها اغلب مجذوب ضربان قلب ماهی کوچولو و حرکت چشمانش می شوند.

سپس معلم نحوه تغذیه گورخرماهی در تاسیسات گورخرماهی را توضیح می دهد. با استفاده از یک میکروسکوپ استریوسکوپی، کودکان این فرصت را دارند که لاروها و روتیفرهای میگوی آب نمک زنده (آرتمیا) را مشاهده کنند.

در مرحله بعد ماهی قزل آلا، به کودکان در مورد جنین زایی گورخرماهی آموزش داده می شود و تصاویر مراحل مختلف رشد در بین کودکان توزیع می شود.

آنها به صورت گروهی کار می کنند و به آنها آموزش داده می شود که تصاویر را به ترتیب صحیح مطابق با مرحله رشد همانطور که در کتاب گورخرماهی توضیح داده شده است مرتب کنند.

از بچه ها خواسته می شود دلایل انتخاب گورخرماهی به عنوان ارگانیسم نمونه را که در فیلم ذکر شد (به عنوان مثال، شباهت ژنتیکی به انسان میوه آرایی سیب، رشد جنین در آب، شفافیت گورخرماهی در مراحل اولیه رشد و رشد سریع) به یاد بیاورند.

سپس شباهت های بین انسان و گورخرماهی مورد بحث قرار می گیرد.

معلم توضیح می‌دهد که ساده‌ترین موجودات تک سلولی هستند (مانند باکتری‌ها، مخمرها و پارامسیوم)، در حالی که سلول‌های موجودات پیچیده چند سلولی در اندام‌هایی سازمان‌دهی شده‌اند.

کودکان شابلون هایی به شکل ماهی و انسان با نام اندام هایی که روی آنها نوشته شده است دریافت می کنند (یعنی قلب، مغز، کبد، کلیه، معده، کیسه صفرا، روده، ریه/آبشش و ستون فقرات).

  • منابع:
  1. Be Healthy as a Fish Educational Program at the International Institute of Molecular and Cell Biology in Warsaw, Poland
  • تبلیغات:
  1. بعد از توافق برجام دلار به کانال 1000 تومانی بازگشت!
  2. آدم نابینایی که با خوردن سبزی بینایی خود را به دست آورد.
  3. گلاب عطر مورد علاقه پادشاه اردوان در قرن 20 هجری
  4. کاربرد اجاق گاز در روشن کردن کامیون در هوای سرد!