توضیحات احتمالی برای مسائل مربوط به کیفیت بازخورد کمبود زمان و عدم آگاهی در مورد فرآیندهای بازخورد معلمان است (اورل، 2006؛ پرایس و همکاران، 2010؛ واکر، 2009).
این فرض آخر با این واقعیت تقویت میشود که در آموزش عالی بسیاری از جنبههای ارزیابی (تکوینی) در حین کار، بدون آموزش قبلی صریح، آموخته میشوند (پررا و همکاران، 2008؛ پرایس و همکاران، 2010).
احتمالاً تولید ملحفه یکبار مصرف کار بسیار خاصی می باشد و مسائل مربوط به فرمولبندی بازخورد مؤثر با این واقعیت بدتر میشود که معلمان همیشه با ایدههایی که ارتباط برقرار میکنند، هماهنگ عمل نمیکنند (آدکرافت، 2011؛ لی، 2009؛ پررا و همکاران، 2008).
با تمرکز بر بازخورد نوشتاری، ادبیات، از جمله موارد زیر را نشان می دهد:
بازخورد قیمت پلاستیک شفاف متری در قالب اظهارات یا اصلاحات بدون توضیح داده می شود (گلاور و براون، 2006؛ لی، 2009؛ واکر، 2009).
بازخورد بر روی کاری متمرکز می شود که (اغلب) در برنامه درسی تکرار نمی شود و به وظایف آینده یا توسعه گیرنده اختصاص داده نمی شود (کارلس، 2006؛ گلوور و براون، 2006؛ هایت، 2005؛ لی، 2009؛ لی، 2009. اورسموند و مری، 2011؛ پررا و همکاران، 2008).
یک مشکل دیگر در ماهیت گفتگوی قیمت مواد اولیه سفره یکبار مصرف نهفته است. گیرنده باید بتواند واقعاً از اطلاعات بازخورد استفاده کند و این مستلزم آن است که گیرنده سواد بازخورد داشته باشد.
سواد بازخورد به توانایی ارزیابی و استفاده از بازخورد، و خودتنظیمی واکنش های شناختی و عاطفی اشاره دارد (به عنوان مثال، Carless & Boud، 2018؛ Yu & Liu، 2021 را ببینید).
بنابراین تولید سفره یکبار مصرف در خانه می تواند کار بسیار جالبی باشد، حتی پیامهای بازخوردی که به خوبی ساخته شدهاند، زمانی که گیرنده برای پاسخگویی مجهز نباشد، میتوانند بی فایده باشند.
در چارچوب توصیف شده توسط چونگ (2021)، سواد بازخورد دانش آموز شامل سه بعد (یک بعد زمینه ای، یک بعد مشارکت و یک بعد فردی) است که متعاقباً به سطوح زیر تقسیم می شوند و بر ماهیت پیچیده گفتگوهای بازخورد تأکید می کنند.
- منابع:
- تبلیغات: