استفاده از کود حیوانی تهران برای ساخت داروی گیاهی برای درمان دیابت

کود حیوانی یک منبع عالی از مواد مغذی برای حمایت از رشد محصولات کشاورزی است، اما همچنین ممکن است حامل انواع پاتوژن های انسانی باشد که نگرانی های زیادی برای سلامت عمومی دارند.

با افزایش تولید حیوانات تولید کننده غذا، نحوه بازیافت این مواد مغذی در مقادیر زیادی از فضولات حیوانی به طور ایمن و در عین حال جلوگیری از اثرات نامطلوب بر محیط زیست بسیار چالش برانگیز است.

کاربرد مستقیم کود حیوانی تهران در مزارع کشاورزی به عنوان یکی از منابع بالقوه آلودگی تامین مواد غذایی ما، به ویژه محصولات تازه، در مرحله پیش از برداشت شناخته شده است.

مطالعات متعدد بقای طولانی مدت آن پاتوژن های روده ای را در کود و خاک اصلاح شده با کود حیوانی گزارش کرده اند که می تواند متعاقباً محصولات تازه در حال رشد در مزرعه را آلوده کند.

بنابراین، درک بهتر فعل و انفعالات بین پاتوژن‌های روده‌ای و جوامع میکروبی بومی در خاک و اینکه چگونه شرایط مختلف خاک اصلاح‌شده با کود بر پروفایل‌های بقای آن‌ها تأثیر می‌گذارد، برای انجام ارزیابی خطر بقای پاتوژن انسانی در خاک اصلاح‌شده با کود و توسعه مقاوم مفید است.

استراتژی هایی که بقای پاتوژن و انتشار آن را در سیستم تولید کشاورزی به حداقل می رساند.

کود

برای رفع نگرانی‌های ایمنی میکروبی ضایعات حیوانی، کودهای حیوانی با کمپوست مناسب به جای استفاده از کود خام برای کاربردهای کشاورزی توصیه می‌شود.

اگرچه فرآیند کمپوست سازی به عنوان یک روش موثر برای غیرفعال سازی پاتوژن تایید شده است، اما شرایط بسیاری وجود دارد که ممکن است برای چند سلول بیماری زا برای زنده ماندن در این فرآیند مناسب باشد.

با در نظر گرفتن ماهیت ناهمگن فرآیند کمپوست، مراحل مختلف فیزیولوژیکی میکروارگانیسم ها و بسیاری از متغیرهای رخ داده در طول فرآیند، پارامترهای حیاتی برای فرآیند کمپوست سازی باید بهینه شوند تا غیرفعال شدن پاتوژن در سراسر توده های کمپوست و فرآیند کمپوست سازی افزایش یابد.

باید تحت “بدترین سناریو” تایید شود. توجه ویژه باید به اسپورهای باکتری، اووسیست‌ها یا کیست‌های انگلی و شرایط نامناسب برای کمپوست‌سازی شود، زیرا زمان و دمای معمول مورد نیاز برای کمپوست‌سازی فعال ممکن است برای غیرفعال کردن کامل این جمعیت مقاوم کافی نباشد.

علاوه بر این، جلوگیری از آلودگی متقاطع یا رشد مجدد پاتوژن پس از طی کردن چرخه گرمادوست توسط کمپوست برای اطمینان از ایمنی محصولات نهایی به همان اندازه مهم است.