آشنایی با انواع لوله ها و کاربرد های آنها

لوله بتنی در پروژه های عمرانی در مقیاس بزرگ مانند کنترل آب طوفان استفاده می شود. بسته به قطر لوله با چندین فرآیند مختلف تولید می شود. قیمت لوله پلیکا فاضلابی و لوله بتنی معمولاً با سیم تقویت کننده طولی و مارپیچی تقویت می شود تا در برابر نیروهای مربوط به دفن بهتر مقاومت کند.

مقداری آرماتور می تواند از انتهای آن بیرون بزند تا وسیله ای برای دوختن بخش های لوله به یکدیگر فراهم کند. انتهای لوله‌ها می‌توانند زنگ‌شکل یا شانه‌ای باشند و معمولاً با واشرهای لاستیکی در مفاصل متصل می‌شوند.

تولیدکنندگان به طور معمول نمونه‌ها را از طریق آزمایش‌های مخرب چرخه می‌کنند تا اطمینان حاصل کنند که لوله‌های تولیدی در حال استفاده هستند.

سیستم های زهکشی طوفان از حوضچه های آبگیر به عنوان وسیله ای برای به دام انداختن و نگهداری مواد جامد و زباله استفاده می کنند تا از ایجاد گرفتگی در لوله های زهکشی و فاضلاب جلوگیری کنند.

نگهداری منظم از آنها برای حذف جامدات و اجازه جریان آزاد آب طوفان به سیستم زهکشی حیاتی است. بدون تعمیر و نگهداری، آب راکد ممکن است در کنار جاده ها و پارکینگ ها جمع شود و خطرات بیشتری را برای جامعه به همراه داشته باشد.

لوله پلاستیکی
لوله‌های پلاستیکی در نیم قرن اخیر کاربردهای زیادی پیدا کرده‌اند و امروزه در صنایع مختلف از انتقال گاز گرفته تا انتقال آب شهری مورد استفاده قرار می‌گیرند. مواد اصلی که به عنوان لوله های پلاستیکی شناخته می شوند اغلب با نام های اختصاری خود – PVC، PP، PE، PEX و ABS شناخته می شوند.

لوله پی وی سی (یا لوله پلی وینیل کلراید) ماده ای است که بیشترین استفاده را دارد و در سیستم های لوله کشی مختلف از جمله موارد زیر کاربرد دارد:

آب سرد و یخچال
آب سرد و گرم خانگی
تخلیه، ضایعات و هواکش (DWV)
تولید و آزمایشگاه با خلوص بالا
لوله کشی فرآیند برای رسانه های تهاجمی (لوله پی وی سی دو محفظه)
فاضلاب و زهکشی طوفان

اگرچه قیمت لوله پلی اتیلن فشار قوی بیشتر در پروفیل های مقطع گرد و جدول های استاندارد مانند جدول 40 و 80 موجود است، پروفیل های دیگری از جمله مقطع بیضی و مستطیلی وجود دارد. درجه مواد غذایی و سایر نیازهای با خلوص بالا ممکن است استفاده از لوله پی وی سی با قابلیت استخراج کم را تعیین کند.

علاوه بر این، برخی از گریدهای لوله پی وی سی برای کاربردهای ساختاری مانند ستون های معماری یا به عنوان عناصری برای استفاده در ساخت مبلمان PVC تولید می شوند.

در حالی که بیشتر پی وی سی به رنگ سفید است، رنگ های اضافی برای استفاده تزئینی فروخته می شود، و افزودنی های کاربردی مانند بازدارنده های UV برای تولید لوله PVC خاکستری، که معمولا در کاربردهای خدمات الکتریکی استفاده می شود، استفاده می شود.

لوله پی وی سی شفاف یا لوله پی وی سی در مواردی که لازم است محتویات لوله در طول عملیات فرآیند مشاهده شود، استفاده می شود.

  • منابع:
  1. Understanding Pipe and Piping
  • تبلیغات:
  1. تولید خون مصنوعی با استفاده از زرشک
  2. خرما چگونه بیماریها را درمان میکند؟
  3. کشف اولین چرم مطعلق به دوران هخامنشیان است؟!
  4. در زندان های اروپا به زندانیان ساخت کولر یاد می دهند